torsdag, mars 22

VirkTips 3.

Bra saker att ha nära tillhands.
Saker som kan vara bra att ha om man virkar är detta:
  • Olika stora virknålar.
  • En liten sax.
  • En stopnål.
  • Sytråd.
  • Säkerhetsnålar.
  • Pyntknappar.
  • En penna.
Här ser ni mina "virktyg" som jag har i min virkhund. Här är en liten bild.
Virknålarna är i storlekarna: 7.0, 5.0, 4.5, 3.0, 2.5.
Jag vill ha i ännu fler storlekar men de kommer väl med tiden.
De två nålarna i storlek 3.0 och 2.5 är de två med svarta handtag,
de är ergonomiska virknålar. Och jag trodde faktiskt inte det
skulle gör så stor skillnad men det är det faktiskt. De är mycket
skönare att virka med.
Saxen är en nagelsax som jag hittade i en låda, awesomeness.
Den är smidig att klippa med och enkel att ha med sig,
titta efter dem i mataffären, där är de billigast.
Pennan är bra om du har många varv att göra, jag har svårt
att komma ihåg hur många varv jag gjort när man ska
göra 8 enkla varv, så ta en pappers bit och skriv upp
hur många du gjort. (Ja, jag är glömsk:P)

Ja just det jag skulle ju presentera virkhunden också, så kan lika gärna göra det nu när vi talar om "virktyg", jag har ett pennfack som jag köpte som liten som jag hittade för ett tag sedan. Jag är en väldigt förvirrad och glömd person så jag har svårt att hålla reda på alla virknålar och grejer. Så då var ju virkfacket perfekt! Och dessutom är den fin också.
(Dock ser han lite surmulen ut.)
/Tant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar