torsdag, mars 22

Håriga armhålor? JA TACK.

Jag blir så irriterad människors, främst kvinnors kroppsbehåring kan väcka en sådan provocation hos en del människor. Började raka mig si så där i tonåren som alla gjorde. Oh fortsatte med det länge. För det är ju "äckligt med hår på en kvinna". Tyck att det är äckligt med hår om du vill, det är din egna ensak. Men det är just det "på en kvinna" som stör mig. När man beter sig, tänker och framför allt tycker som samhällsnormen säger att man ska göra.

Har tänkt flera gånger, "fan vad gött att bara skita i det" i mitt liv. Men så blir det ju aldrig. För man ska vara rakad. Så fort man var orakad så kände man människors föraktfulla blickar.

Men, nu. För ett ganska bra tag sedan så la jag ner hyveln. Jag skiter i det. Jag tycker det är fruktansvärt onödigt, och det är totallt slöseri med tid. Måns har inget emot det, och eftersom jag har flera vänner som slopar hyvel så känns det inte alls så svårt som jag trodde att det skulle bli. Jag menar, jag har rakat mig, speciellt under armarna i alla vall i 7-8 år!

Har dock inte gått ut i linne ännu, men snart så. Pallar inte HÅRFÖRTRYCKET, specielltKVINNOHÅRFÖRTRYCKET. Människor kroppsbehåring är ens ensak. Det är personligt och något som är sjukt ointressant egentligen. Varför har jag denna diskussionen om det är ointressant? Jo för att det finns en diskussion. Det finns fler människor, många kvinnor som vill lägga ner hyveln men gör det inte.


Världen är full med förtyck.
Detta ska jag fan göra mitt bästa att sätta stopp för.
Personligen!

JAG är THE GRANARCHIST och jag har tröttnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar