torsdag, mars 22

Presenter.

Håller på med presenter till mina minsta småsystrar. 

Syster Ilja ska få en ny halsduk (bild nedan) och även ett troll jag virkat. Antar att bilder på trollet kommer.
Lilla lillasyter Valli ska få en mobil jag gjort, och en snuttis. Snuttisen har jag inte ens börjat med, får se hur det går med det. Hittade ett mönster på Ravelry som jag är sugen på att göra :)
Här är i alla fall halsduken jag gjort. Ilja fyller 3 år i maj så den är ganska liten och ganska kort. Den är kort för att minska kvävningsrisken. Istället ska jag nog sätta dit en liten knapp som man kan fästa halsduken med, så den går att stänga men den går upp i fall hon fastnar.
Halsduken är frivirkad men den är 15 m lång och varv har jag inte en aning om. Virkade också ett varv runt halsduken så att risken att trådarna går upp minskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar