torsdag, mars 22

Garnininköp och tips.

Hejsan hopp.
Idag var jag på Röda korset och köpte knappar till mina vantar jag har virkat.
Så här blev vantarna:



Jag hittade mönstret på ravlery, det finns HÄR, men det är bara på engelska. Gjorde dock om dem lite så de skulle passa mina händer bättre. Det är vantar som går att konvertera. Kallas ibland även för "jägar handskar". Det syns lite dåligt på bilden men vanten till vänster så ser man att det är som ett par "avklippta" handskar, och på vanten till höger ser man hur man gör om dem till ett par tumvantar :D Älskar denna typen av vantar. Dock är det lite för kallt för dem så jag har ett på andra vantar under också.
Här är knapparna jag köpte, men glömde ta kort på när jag sytt fast dem. Men jag orkar inte riktigt och jag tror ni kan se att det blev fint :P De två bruna är till vantarna, de andra två köpte jag på "Stickat och klart", den med renen tycker jag är jättefin och ska nog göra ett smycke av den :)




Köpte även garn när jag var på Stickat, var nära att köpa ett nystan som visade sig att kosta 100 kronor och det har jag inte råd med, allt som allt gick ändp på 70 kr. Men som ni ser på bilden nedan fick jag äntligen tag på mer brunt, rosa hudfärg, brunhudfärg samt två jättesöta nystan med silver och guld garn! Oh de var så söta, kunde köpt dem bara för det nästan!




Utöver det garn så ville jag också påminna er att gå in och kolla på WSPAs hemsida i mellanåt, man kan skriva upp sig så man får måndadsbrev där ifrån och det tycker jag är väldigt bra och enkelt. WSPA står för (se nedan)

World Society for the Protection of Animals


Och de informerar, hjälper och räddar djur runt om i världen. Enkla saker du kan göra för att hjälpa är att skriva under olika protester osv. De arbetar med björnar, hästar, gatuhundar utbildning, ja. MYCKET.
Så, om du har tid över och inte kan med att se hur djuren behandlas idag tryck bara på länken HÄR för att komam in till deras svenska hemsida. Om du trycker HÄR så kan du snabbt och enkelt vara med och hjälpa lantbruksdjuren, de behöver en ljus framtid och DU kan hjälpa dem att få dem. För de lever under inhumanska omständigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar