torsdag, mars 22

NEJ TACK, till Ceasar Millan

Jag är en av många som i början beundrade Ceasat Millan, för vi såg ju alla, hundarna blev bra!
Men till vilket pris?

När man kollar närmare på saken så är hans metoder inte lika humana som man först trodde, jag ska visa några exempel på detta.

Det är dålig kvalite på videon, men man ser fortfarande.
Video 1.
Vid 3.0 ser man hur hunden faktiskt inte kan andas.
3.48 ser man hur hunder lägger sig ner eftersom den inte kan andas. Han STRYPER hunden till underkastelse.

Video 2.
Här får vi se och höra hur han stryper hunden samtidigt som han klipper den. Det finns så många andra sätt att vänja en hund vid något som den avskyr, att STRYPA den, är det dummaste jag har sett.

Video 3.
Vi får ju inte glömma de kända njursparkarna! Här har vi en video där man ser några av alla hundar han kickar till på samma ställe. Jag vet inte, men är det bara jag som tycker det är fel att SPARKA en hund?
På 0.59 ser vi till och med att hunden skäller till när han sparkar, men jag menar. Vem hade INTE skällt till om någon sparkar till dig?

Här har vi också information om Ceasars "mirakelhalsband".
Om hur mycket det kan skada din hund. Som tur är så är det i alla fall förbjudet i Sverige.

Jag är så glad att Djurens Rätt har uppmärksammat detta i deras tidning, HÄR kan ni läsa artikeln.

Och mina kära vänner, ni som har hund ta inte efter Ceasars utdaterade metoder, det finns ett sätt som jag är övertygad om är det allra bästa och jag har enormt med uppbackning. 

POSITIVFÖRSTÄRKNING!


Puh. Jag blir så arg av sånt här, och hoppas ni som tyckte att han "rule'ade" innan, fått er en tankeställare.

/Häxan Surtant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar