torsdag, mars 22

Seger i vardagen och Djurrättsalliansenmöte.

Jag kom på att jag inte skrivit om när jag mailade Bolibompa!
Jag gjorde nämligen det för ett tag sedan, och fick svar, (hör och hänpa) så jag tänkte jag skulle visa mailet, för det talar ganska mycket för sig själv.
"Hej. 
Jag är en storasyster som brukar titta på bolibompa med mina småsyskon och igår såg jag på programmet 
"Ett djur tittar in", som gick 17.55. Då såg jag en man som håller i en råtta och säger till barnen att man 
ska lyfta råttor i svansen och att de saknar känsel där. Detta är FELAKTIGT. 
Man ska absolut inte lyfta råttor i svansen, man ska inte lyfta något djur med svans i svansen eftersom den sitter 
ihop i ryggraden, detta kan alltså skada ryggraden. Man ser ingen lyfta katter i svansen? 

Jag hoppas ni kommer ta upp detta med barnen snarast.
Annars blir jag tvungen att kontakta Djurens Rätt, samt Djurrättsalliansen.

Mvh 
Michelle
(Som haft råttor i flera år)"

Hej! 
Tack för att du uppmärksammat oss på detta. Vi har tagit bort programmet från webben nu. Vi kommer tyvärr inte att kunna säga något om detta i kommande program eftersom detta är inspelat för över ett år sedan. Men för att inte sprida felaktig information så är det borta från svt.se och vi undersöker möjligheten att göra om det inför kommande reprisering. 
Tråkigt att vi säger på detta sätt, men det var den information vi fick från personalen i den välrenomerade djurbutik vi spelade in i. Vi undersöker nu fakta ytterligare med experter vi har kontakt med och tackar återigen för att du uppmärksammade oss på detta. 
Hälsningar 

Redaktionen på Myror i brallan 
genom Anna 


Detta är (som rubriken säger) en liten seger i vardagen. Men en seger är alltid en seger, hur liten eller stor den är. Varför skriver jag nu detta då? JO, för att uppmana dig att göra det samma. Ser du något på tv som upprör dig? Maila programmet. Fungerar inte det, maila djurrättsalliansen och djurens rätt, och med hjälp av detta kontakta media.

Det är vitigt att man inte bara står och ser på när sånt här händer. Det är inte acceptabelt att djur ska behandlas illa, speciellt inte på tv. (läs om Ceasar Milan i ett tidigate inlägg).

Ja, nog om just detta. Igår var jag och Måns på ett intromöte för Djurrättsalliansen Borås. Vi var sammanlagt åtta personer på plats som diskuterade vad vi kunde göra här i Borås. (den sociala pressen var jobbig, men vi överlevde). Jag fick av uppgift att fixa en sida för Djurrättsalliansen Borås på facebook vilket jag gjorde. (Tryck på det så kommer du dit direkt). SPrid gärna länken!

Jag är väldigt glad över detta, då jag velat gå med i Djurrättsalliansen länge, men jag har aldrig råd att åka till Göteborg. Jag har länge velat göra NÅGOT, men kännt mig tafatt över vad man kan göra. Det är ju just därför jag startade bloggen och skrev om detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar