torsdag, mars 22

Amigurumimusen är klar.

Har de senaste två dagarna krånglat och fixat ihop min (nästan) första amigurumi som jag gjort helt själv!
Jag måste säga att jag är ganska stolt även om det är en del saker som måste kort på den lilla musflickan :)

Hon har rörliga armar och ben, samt böjbara knän. :)


Hon behöver förfinas lite men grunden är färdig.
Jag funderar på att strunta i att ge kropparna böjbara knän (detta
mönstret ska bli grunden till jättemånga olika små figurer), och istället
införskaffa piprensare.


Jag har tänkt att om någon eller några dagar fixa en liten guide om hur
man fixar rörliga delar, med bilder osv. För det var lite finurligt hur man
skulle få alla delar rätt. Ska även korrigera kroppen, händerna och
huvudet lite, men jag måste ändå säga att jag är väldigt nöjd.

Mönstret kommer senare finnas för försäljning, när de är förfinade. Men först måste jag fixa mönstret ännu en gång, fixa några provvirkare (som får mönstret gratis), och fixa lite olika små saker.
Flickan saknar för tillfället namn men funderar på att döpa henne till Molly, efter min älskade hund som gick bort i somras. Hon ska också få kläder, men kunde inte vänta så lade upp bilder med en gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar