torsdag, mars 22

Hat emot homofober!

Har nu börjar dela utbloggen, dock bara på Amigurumi.ifokus än så länge.
(Titta in där om du gillar virkning/amigurumi).
När bloggen kommit upp sig lite och det kommer in mer djurrätt så ska jag även lägga upp den på lite djurrättsidor.

Men men. Åter till inlägget.

Läste idag om en 14 årig HBT person som tog livet av sig. I sitt liv hade han försökt att stötta så många andra HBT som möjligt, men efter år av mobbning så orkade han inte längre.
Jag blir så arg. Så fruktansvärt arg! Hur kan människor med att klanka ner på någon för ens sexuallietet?
Wake up! det är 2000-tal! HBT personer har funnits lika länge som mäniskan har, inse att ALL KÄRLEK ÄR BRA KÄRLEK!

Hör ni människor som pratar skit om HBT? Visa att du är en av de smarta och informerade människor och säg
ifrån.
Homofobi är UTE, det är löljig! Det borde inte ens vara ett begrepp längre.

Personligen så förlorade jag för ett par årsedan en ung kompis som var homosexuell. Jag vet inte om det var därför hen tog livet av sig, men jag är nästan säker på att det var en av anledningarna. Det är så fruktansvärt att förlora någon. Obeskrivligt.

Jag önskar att jag kunde hjälpa alla förvirrade HBT-ungdommar. Om du som förvirrad HBT person behöver prata med en utomstående icket dömmande källa. Skicka en komentar så får du min mail.
Här är artikeln, kolla på Jamey's "It gets better, I promise" video också. Den finns längst ner på sidan.

Rest in Peace Jamey Rodemeyer <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar