torsdag, mars 22

Ett litet framsteg för kvinnorna i Saudiarabien.

Läste i metro idag att det snackas om att kvinnor ska få rösta i nästa val, (om 4 år) och det var verkligen på tiden! Det är bra att äntligen konservativa Saudiarabien tar ett steg framåt vad gäller kvinnofrågorna. (En kvinna får inte lämna huset/landet eller ens opereras utan en manlig släktings tillåtelse) 

Det stod även att kvinnor ska få vara kommunrådet, eller vad det hette. Deras syn på kvinnor är fortfarande rent
F*cked up, men ett framsteg är bättre än inget framsteg alls.

Igår virkade jag ett skydd till min mobil, den blev lite kantig men det blev fin endå. Den blev grön med bruna och orangea linjer :)
Nu har jag börjat virka på en munk, mest för att ha något för händerna. Sedan var den ju ganska charmig också.
Men, det jag skulle säga om virkningen idag var att jag har varit och köpt två nya virknålar. I storlek 2,5 och 3. Medriktiga handtag! Woho! (Köpte även lite knappar att pynta med) Men nu behövs det beställas hem lite ögon också, jag tycker knappar ger ett lite obehagligt uttryck :P

Och så klart, det får vi inte glömma.
Nu när det blir kyligare tider så kommer ju alla fruktansvärda pälsar fram. Och jag blir lika arg varje gång jag ser en. Bor du i Göteborg och ser en butik som säljer päls så här av dig till Djurrättsalliansen. Skriv vilken butik det är, vad det är för päls och försök gärna ta en bild. Allt detta skriver ni i ett mail och skickar till goteborg@djurrattsalliansen.se


Skippa pälsen! Odla skägg! (Eller virka/sticka en halsduk!)

/ Teenage muTANT ninja turtle.


Ps! Jag har bytt ut "HBT-frågor" till "Människofrågor". Man ska inte dela in någon i fack, och därför tänker jag inte kalla det HBT. ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar