torsdag, mars 22

En liten Youma.

Bilden på huvudet jag la upp igår börjar bli färdig. Nu är det bara ett ben, och en svans som saknas.


Uppdaterar inlägget med biler sedan :)

*Virka, virka*
Nu är den klar!
Det är en liten Youma, fast en ganska snäll sådan, och väldigt gullig!


Eftersom det är en Youma/Yoma, vilket  betyder ungefär "odöd
monster" på japanska, en typ av demon. Därav de röda fläckarna.



Vingar och hela köret!


Den har fingar, och tår och rörliga armar! Den vill kramas!


Bakifrån, den har också en liten svans, för lite extra karaktär.


Här kramas Youma med ännu en nykomling. En Facehugger!


Så här ser den ut ovanfrån. Den är frivirkad, och alltså är inte mönstret
klart, inte ens halvklart.


Den köttiga äckliga undersidan med den vidriga sugmunnen.

Ska nog göra facehuggern till en nyckelring. Det är typ den vidrigaste varelsen någonsin, men endå lite frän.
Kom på att det är några saker jag måste införskaffa för att förenkla virkningen.

Det första är garnnålar som inte är lite vassa som vanliga knappnålar, och lite tjockare.
Det andra är superlim, efterso just nu lånar jag Måns hela tiden, och han ska få ha sitt ifred. Dammit! Nu glömde jag ta kort på mitt pris! Får göra det sedan.

Nu ska jag kolla upp ett stycke hatt, och kolla på Alien 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar