torsdag, mars 22

Bilder på amigurumis jag har gjort.

Tänkte lägga upp lite bilder på saker jag virkat under tidens gång, men som jag inte visat förr.
Dock finns det några saker som jag redan gett bort eller som den jag börjat på nu, som inte kommer komma upp nu.


Här är en gruppbild.

Om man ser från längst upp från vänster till höger så har vi: Aardi Aardvark, en Totoro (Med knappögon), en liten figur från Mia Bengtssons bok (Som är till min yngsta syster), det gröna som sticker fram är en bit av en kaktus och sist på raden är det en blå kanin som jag virkade på frihan för länge sedan.
Nästa rad från vänster till höger: En docka, en munk, en sköldpadda, en åsna och sist en flamsingo.

Flamsingon och Aardi är för tillfället mina "UFO's". "Ufinished objects". Aardi saknar armar och svans, och Flamsingon saknar ben.

En modiferad kaktus ifrån Mia Bengtsson.

Kaktusen igen, har broderat blommor på "vasen".

En liten sköldpadda, med knappar till ögon, hade sån tur att jag hittade 2 st.

Flamsingon, fast med andra färger än Mia's.

En Åsna ifrån Janna. :)

En Totoro, också ifrån Janna.
Dock är brodyren på magen fruktansvärd, och hen ska få andra ögon.

Totoro från sidan. Funderar på att göra om henom nu när jag har mindre
virknålar.
Ännu en ifrån Mias böcker. Denna fixade jag med ränder och en pärla.

Hennes ansikte, det ser mycket bättre ut i verkligheten, men denna är
en av dem jag är mest stolt över.

Hoppas ni uppskattar lite bilder. Det har varit dåligt med detta innan, men ska bli bättre på det nu.
/Tant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar