torsdag, mars 22

Bilduppdatering.

Hej!
Oh jag är så glad att det är så många som läser bloggen, och jag försöker uppdatera så ofta som möjlig. Och HELST med bilder. För det är ju roligast med bilder eller hur? Idag (läs ikväll) kommer jag lägga upp lite bilder på min senaste skapelse, mönstret kommer kanske i morgon! Och även på lite annat jag virkat. Eller ja. Två andra saker i alla fall.
Usch det är så kallt ute, så mina leder är alldeles knas, jag har något som kallas "HMS", alltså hypermobilitetsyndrom. Jag har alltså överröliga leder, och i mitt fall även stelhet. Detta gör att mina leder värker mycket speciellt nu när det är kallt. Usch. Kolla bara på bilden här! ina dreads frös!
Ska också om jag orkar lägga upp ännu ett inlägg i "tips" där jag tipsar om hur man byter färg snyggast, ska även länka er och förklara hur man snyggast minskar. Jag lärde mig idag hur man minskar på ett annat sätt och det gör ganska stor skillnad!
Men, nu till värket.
Här är bilderna på ett mönster som snart kommer finnas till edert befogande, helt gratis! Låt mig presentera....

Kitten!
(fantasifullt jag vet)


(Stoppningen syns inte alls så mycket i verkligheten,
det är så tråkigt att det blir så på bild.)

Som ni kanske ser i bakgrunden så tittar det fram en liten Cthuhlu i bakgrunden, från boken "Läskigt söta", här kommer en bild på den:

(Ögonen har jag målat själv, på "Greensstuff", och de är målade
med Warhammer färg :) Helt okej som första försök?)

(Och likt förra bilden är det ännu en nykomling i bakgrunden som
tittar fram)

(Nämligen en Franks Bulldog vid namn Gizmo, från "Amigurumi Hundar".
Den fick heta Gizmo för jag tyckte den var lik just Gizmo från Gremlings)

Nu kommer det komma bilder på en från Mia Bengtssons böcker, kommer inte ihåg vad hon döpte den till, men jag virkade den till en kompis. Den är ju så himla söt:








Nu till minskningen. Jag fick en länk från en på en facebooksida jag är medlem på, här är länken. Den är på på engelska, och för er som kanske har svårt på engelska så här gör man:
  1. Du tar den inre bågen i den första av de två maskor du ska virka ihop.
  2. Ta sedan den inre bågen i nästa maska.
  3. Ett omslag och igenom båda.
  4. KLAR! :)
Svårare än så är det inte :)
Orkar nog inte lägga upp färgbytet idag, det får bli i morgon ihop med lite mönster.
Ha en trevlig lördag!
/ Grannie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar