torsdag, mars 22

Virkfika och mystisk nykomling.

Jag och med min medtant Anna möttes på "tantcafet" över en kopp kaffe och för mig själv, självklart en kopp te, och virkade lite.
Anna har beslutat sig för att testa på amigurumi och jag förklarade reglerna för henne. Här sitter Anna och skriver ner vad de olika förkorningarna betyder, samtidigt som jag går igenom hur man ska förstå sig på att läsa mönster.


(Virkträff nr 2.)

Vi har haft en virkträff tidgare när vi träffades hemma hos henne och virkade och myste, och efter en stunds virkning åkte vi och köpte massa garn. (garn för 5, 10 eller 15 kronor är inte farligt) Jag passadepå att köpa två små nystan effektgarn, alltså. Hårigt garn som jag ska försöka mig på.



NYKOMLING!

Jag har äntligen kommit igång med min maskot, och även om HEN inte är färdig ännu så tänkte jag lägga upp lite smygbilder.



(Ett par luddiga öron, inte en dålig början)




(Ett fejs inte heller en dålig början)

(Angående ögonen, det är ett par knappar som min man
fann på röda korset som jag längtat efter att få använda.)




(Ett fejs med ögon, och en varelse tar form)



(Det rådde en stunds förvirring och varelsen trodde han var Juholt)



(Mystiska ringar?)



(Eller inte! ögonlock, varelsen fick både ögonlock och en ögonglimt,
glimten är bara för synsskull men locken är där för att hålla ögonen
på plats, ena knappen var böjd så det gick inte att dra igenom
nålen ordentligt. Massa jobbigt)



(Ansiktet i helhet)



(Fick en kropp och ett ben med fot och tår. Dock ser man inte stopp-
ningen igenom i verkligheten, kameran fick den att synas)



(Kroppen i helhet.)





Nu var det ju så att jag fick för några dagar sedan en jättefin kamentar ifrån Dagens kreativa bloggen. Om att innehaverskan har sett ett mönster på en Aardvark och tänkt på mig, och skickade mig sedan länken.  Jag såg, förälskade, och skapade! Min ser inte alls ut som den i länken med mönstret kostade det jag inte har mycket av, pengar. Så tog inspiration och började frivirka. Det kommer kommer mer bilder när hen är klar.

Men tillbaka till Hen. Varelsen är en Aardvark om ni inte redan gissat det, dock kanske inte så... verklighetstrogen. Har aldrig sett en blå aardi med röd päls på öronen, men men.






(Vackraste däggdjuret på hela jorden)

(Iiiiiiiih, de är så fina)




Men men. Lite info min min Aardi.
Aardi Akward Aardvark. (Akward med svenskt uttal)
Aardi saknar för tillfället ett ben med tillbehör, båda armarna och sin svans, men hen är redan en stark person som vet vad hen vill.
Hen hatar personer som tror att hen är en myslok. Må de vara släkt med hen är en aardvark eller i värsta fall ett jordsvin.
Hej och svej! Nu ska jag titta på film!

/Tant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar