torsdag, mars 22

Bilduppdatering på amigurumis.

Det var ett tag sedan jag la upp bilder på vad som har virkats men tänkte göra det nu.
Har även virkat en liten fingerfigur i form av en drake, men den behöve rlite mer puts, sedan tänkte jag lägga ut den som gratis mönster.

Det blir en miniatyr då jag inte har bilden på den färdiga kossan, men där är en liten ko i alla fall.



Virkade en av Mia Bengtssons valar :) Fixade själv dit en liten mun :)


Här är saker som är på väg att bli klara. Till vänster ser ni en Muckla
och till höger, en arm från Mia Bengtssons "Ogliosaurus Plex"


Ett stycke färdig Muckla. Mucklan är gjord efter ett gratis mönster som
ni hittar HÄR. Har dock gjort andra ben då jag inte riktigt visste hur
de andra skulle göras, har även gjort en ändring att jag virkade i de
inre maskbågarna för att få en extra platt nos :)

Muckla från sidan. Alltså tycker de är galet fina, svansen är helt und-
erbar! Får någ virka några fler fina Mucklor. Denna Mucklan döpte jag
till "Slända".


Sista bilden :) På valen (som Måns fick) och Slända tillsammans.
Hur sjutton ska man kunna ge bort alla söta saker man virkar? Kan
inte behålla alla men vill göra det!


Det är nog allt för tillfället. Jag ska virka ett mönster som en på amigurumi.i.fokus var en ängel och översatte till mig. Sedan har jag några planer på att virka lite saker som ska säljas och ges ut mönster på.
Tänkte bland annat lägga upp mönstret på Dr Droogletoft alldeles gratis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar