torsdag, mars 22

Handlat massor! :D

Eller äntligen och äntligen, handlade ganska nyligen. Men är glad för jag har hittat precis vad jag letat efter! Letat efter en typ av verktygslåda att ha mina saker i. Hade en hemma men fick inte till den riktigt, men nu jäklar! Hittade denna på Eko för 50 kr!

Från sidan:

Den har två olika fack, på båda sidor. Här har jag alla ögon och nosar, uppdelade efter storlek :)


Andra sidan så har jag virknålar och annat man kan behöva. Ska även få en tång av min pappa som jag ska använda. Samt! Måste hitta in ståltråd :)


Förutom dessa köpte jag även "101 Skräckfilmer du måste sätt" och "1001 filmer du måste har sett innan du dör". Hade redan "101 Scifi filmer du måste sett". Märkte dock att de flesta filmer fanns i den stora boken. Men men!
Idag har jag varit på Secondhänd tidigt i morse. Köpte massa garn, en sy"plånbok", broderigrejer och en katt mugg. Och åh! En svensk sagoroman från 1889<3.
Här är garnet:


Här är broderigrejerna:


Här är sygrejen:
Den är ganska gammal, så kunde inte låta bli!

Någon som vet vad detta är? Har aldrig sett en sån innan.



Eller detta?! Vad är det?

Allt som allt gick på 135 kronor :) Mycket stolt. Men är ganska ledsen för jag köpte två nålar, jättegamla från svenska militären. Jättefina, men de försvann! De låg ihoprullade i en liten påse i min stängda påse. När jag skulle titta på dem var dem borta! Men påsen var stängd och hel! Jättesynd. Men, tror faktiskt hon blåste mig i kassan.
Efter secondhandbesöket så har vi varit och grillat i skogen. Vi har grillat pinnbröd (första gången för mig), slåss med pinnar och har haft det allmänt... kallt! och trevligt så klart. :)

Håller på med en liten krabat här, hjälper en på A.I.F att skriva mönster. Så här långt har jag kommit hittills :)


Jag har börjat lägga ner mycket mer energi på små detaljer, för att få dem att bli olika och fina :) Tycker det blir fint också :) Så glad att jag köpte guld och silver tråd, man kan göra massa skoj med dem.
Bilden blev visst lite suddig :/
Men men. Det var allt för idag. Vill sätta igång med att virka och ta det lungt efter en lång dag. För jag måste alldeles snart sätta mig och plugga historia.
/
Grannie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar