torsdag, juli 19

Virklusten har börjat komma tillbaka!

Ja hör och häpna vänner och kamrater, nu börjar det vända och gå tillbaka till det normala! Det går lite långsammare än vanligt och jag känner att jag har förlorat lite skills vad gäller amigurumidelar (läser ju inte om det nonstop längre).

Har virkat lite småsaker för att komma igång, sedan ska jag till stan och köpa garn så jag kan komma igång med min beställning ordentligt.
Men, här kommer det första jag virkade på riktigt länge:

Det är en puls/handledsvärmare, sommarediton!
Eftersom en stor anledning till att jag inte virkar lika mycket är att min kassa handled tar så mycket stryk, men när jag har på mig denna känns det mycket bättre :)

Sedan är det så att min kompis som fick en hamster, hennes syster ville också ha en. Och sedan jag fick veta att hennes lillasyster ramlade och bröt armbågen slängde jag ihop en liten hamster till henne, dock större än den första;

Armarna är sneda, jag är medveten om detta (sydde dit dem kl 4.30 på morgonen) så jag ska sprätta upp den ena och flytta den så det är lika :)

Det känns som om jag kommit tillbaka lite.

Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar