tisdag, juni 5

Om att fly sin person och andra funderingar.

Såg nyss en stund på ett tvprogram på 4an angående operationer. Detta avsnittet handlade om den omtalade "Stalking Cat". Eftersom jag är så intresserad av bodymodifacations som jag är, så var det inte första dokumentären jag sett med honom.


Men, jag kunde i vilket fall som helst inte låta bli att känna en våg av medlidande för honom. Han berättade om att han inte hade vänner som barn, vuxit upp med en pedofil, och hade i när han blivit äldre varit beroende av både droger och alkohol i över 20 år. Han säger att han opererar sig för att han vill vara katt, men han vill inte riktigt ge ett svar på varför han vill det. Han är fast i tanken på att han måste bli något, något som har så långt ifrån sitt egna jag att göra, och det gör mig lite sorgsen. Jag säger inte att han ser ut som han gör bara för skojs skull eller något sådant, jag bara önskade att han hade fått hjälp med sina trauman, haft vänner som stöttade honom, så kanske han inte gått lika långt. Han verkar vara en väldigt ledsen och ensam man. 

En väldigt charmant balbild för att demonstrera mitt "hyckleri"

Detta är ju inte ett ämne som bara hör kring hans personlighet att göra utan alla som gör allt för att komma ifrån sin egna person, att de gör hur många smärtsamma operationer som helst. Å andra sidan har jag själv (tills nyligen) haft fejset fullt med skrot så jag kanske inte egentligen ska uttala mig. Men det var bara en tanke som slog mig.

Ja, är lite stressad över min stora beställning, även om jag bara har en sak kvar att göra, men det är också den svåraste. Har inte riktigt haft ro att sätta mig att virka på länge. Det har varit så mycket stress med högskolan, och komvux, och annat. Det har varit lite kaos det senaste. Men! Jag funderar på att fixa någon typ av shop och beställningssida där man kan se både vad som är till salu, vad som har sålts och vad/om man kan beställa alster.

Har nämligen fått in två beställningar efter den jag håller på med just nu! Detta var egentligen ett relativt tråkigt inlägg, men jag kände för att skriva av mig, och det var ett tag sedan jag skrev något nu. Ska även försöka få en jämnare balans mellan det virkade och de övriga inläggen. Jag är ju som sagt lite ny inom blogg världen så jag hoppas ni har tålamod.


Ha're gött!
 (kan man annat än hade en formuleringen?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar