måndag, juni 11

Impuls-idé, kattflicka.

Som vanligt talar väl rubriken ganska mycket för sig själv antar jag? Behöver nämligen en paus innan jag slutför min klara beställning så att jag kan lägga ner mitt sista krut på den, och jag ska sedan börja på en ny beställning (har 3 stycken beställningar för tillfället).



Men som sagt, jag fick en impuls till en idé som jag kände att jag var tvungen att börja med innan jag glömde den. Tänkte virka en större "kattflicka" till min lillasyster. Hon valde färgerna rosa, lila och röd men jag hade svårt att få ihop de färgerna så katten blir gul, med en ljusblå, ljuslila och ila klänning till. Den är även ganska mycket större än det jag brukar virka. Bara huvudet är lika stort som min handflata. Detta ska få bli ett projekt som jag kommer fortsätta med lite då och då. Och den behöver ju inte vara klar förens i November då hon fyller år.


Är lite sur över att min stoppning har börjat ta slut, det är illa! Måste hitta en ny kudde, för de håller ju väldigt länge!

Nej, nu ska jag fortsätta titta på Sailor Moon, ska upp tidigt och åka in till stan och köpa massa vitaminer, samt rädda en stackars gecko från en djuraffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar