söndag, maj 6

Bilder på amigurumisar och lite annat.

Nu var det ett tag sedan jag skrev, men andan har inte riktigt fallit på så att jag haft riktig tid att skriva.
Och i skrivande stund är jag väldigt trött, men jag tänkte att jag i alla fall ska lägga upp lite bilder på saker som jag glömt av att lägga upp.

Först ut är presentlådan jag gjort till en kompis.
I den fanns örhängen och ett halsband. (Se nedan)

Luna Lovegoods örhängen från Harry Potter.

En  bättre bild.

Luna Lovegoods (från Harry Potter)
halsband. Dock gjort lite annorlunda.

Virkat band, med öppning, målad kork,
och en bägare hängades längst ner.

Ovanifrån. Det var en pers att få ståltrådarna på plats.

En lite ledsen hund på väg till vetrinär,
(var och fixade hans tänder, så nu
är han lite tandlös men glad) 

Vårrullar(vegetariska ofc), hemmagjorda Dumplings
och en egen variant på "Pho-soup". (Lustigt namn) 
Till detta sågs det på Chan-wook Parks filmer.

En extra gul måne.

Hjälper en på AMI med ett mönster,

Jag tycker den ser lite typisk japansk ut 
med stor kropp och små ben. :P


Man piggar lätt upp ögon på sina figurer med lite
detaljer, gärna i en fin färg. Här har jag valt 
guld, candygarn.

BrittasAmis mönster på en snuttefilt! Var inte alls nöjd
med min egna så jag gjorde efter hennes mönster och
blev mycket nöjdare.

Det är en present till mina allra minsta
lillasyster som ska ha namnfest nästa 
eller nästnästa helg.

Och avslutningsvis, en nästan färdig
björn. Denna är gjord efter samma men
uppdaterade mönster som kaninen. 
Dock behöver mönstret nog uppdateras
ännu en gång innan jag är helt nöjd.

Så! Men vad håller jag på med för tillfället då? Jo jag har fått en jättebeställning som jag har påbörjat. Det är en beställning på närmare ett tiotal figurer och det är endast en som är klar. På måndag ska jag iväg och köpa garn med den som beställt, men eftersom det är en överraskning till dennes flickvän så kommer det inte komma några bilder riktigt ännu, även om jag gärna vill visa vad jag gjort.

(om du är mega nyfiken så släng iväg ett mail till mig så kan jag skicka en, misstänker dock är ingen så intresserad)

Ja. Det var väl allt jag kunde komma på just nu.

Har haft några dagar då jag inte virkat alls, för jag är så trött hela tiden. Misstänker ett virus faktiskt. Ska dock slutföra min mammas födelsedagspresent då hon fyller år om 4 dagar!!! Men jag är nästan färdig. Så så fort hon fått sin present så kan jag lägga upp bilder på den också! 

Nu behöver jag få i mig en kopp te och se om jag inte kan slutföra den stackars Björnen så hon får sina båda armar.

Ha det bra, och ut i solen med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar