tisdag, maj 29

Sexuelläggning är inget man väljer.

Något som gör mig väldigt arg är när jag ser hur människor (och djur) blir utsatta för orättvisor. Det är aldrig okej att döma någon på grund av hur man ser ut, beter sig, är som person, har för ursprungsland, livstil, eller läggning.


Visste du?
  • Att det är olagligt att vara HBT i 76 länder?
  • Att det finns 10 länder där du lagligt kan hamna i fängelse på livstid eller bli avrättad för din läggning?
  • Att var 16 timma mördas en transperson?
  • Bara 10 länder accepterar äktenskap mellan likkönade?

Jag är "medlem" eller snarare, jag har signed up för att få nyhetsutskick av en sida som heter  All Out
Så här säger det själva om sin organisation :

"We are organizing online and on the ground to build a world where every person can live freely and be embraced for who they are. Gay, lesbian, bi, transgender or straight, We need you to go All Out to build this historic movement for equality. Will you join us?" 

På svenska:

Vi är en online-organisation  och vi jobbar med att bygga en värld där varje människa kan leva fritt och omtyckta för den de är. Gay, lesbisk, bisexuella, trans eller heterosexuell. Vi behöver alla för att hjälpa till att "komma ut" för att bygga upp denna historiska rörelse för jämställdhet.
Kommer du hjälpa oss?

(Jag är inte bäst på att översätta men jag gjorde mitt bästa).
Alltså, All Out är en organisation som försöker internationellt att skapa jämställdhet. Om du "sign up" till deras nyhetsblad kommer du få utskick med uppdateringar. Det var så jag upptäckte att Ryssland försökte satta lagar emot homosexuella. Anledningen till att jag skriver nu var för att nu är Ukraina på väg att ta efter Ryssland, och jag tänker inte bara se på medan något sådant sker. Det är oacceptablet. Ukrainas nya lagtillskott går helt enkelt ut på att det ska vara förbjudet att vara homosexuella, både som man och kvinna.

Kommer du att offra en stund av din tid till att uppmana Ukrainas president Janukovytj att fördöma dessa lagarna innan hans möte kring detta på Fredag? Varenda röstmotstånd gör en verklig skillnad.

Vägra acceptera att människor 
döms på grund av läggning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar