tisdag, april 10

Äntligen är Dinodraken klar! (och några armband)

Tog tag i ett UFO (Unfinishedobejct) som har legat LÄNGE, kan ni gissa vad det är för något? Här var två av tre delar som saknades:




Det är.....
*Introt från 2001, a space odessy*




 Mia Bengtssons "Ogliosaursus Plex"
som jag har gett
näsborrar och längre ben.
Man ser stoppningen lite här och var som jag stör mig på, men tycker den är helt okej ändå. Fattar inte varför man ser stoppningen använde 2,5 nål!

 Tror jag virkar för löst...

Hittills har den lilla Dinodraken bara fått en liten halsduk, men funderar på att ge den en liten sjal istället. :) Jag menar, reptiler är ju inte så vana vid vårt kalla klimat.


Behöver lite tips, hjälp och råd.
För det första behöver den lilla Dinodraken ett namn, och vore väldigt tacksam med hjälp med detta!
För det andra så behöver jag er hjälp angående hans utseende. Ska han få klor? Ska han få "plattor" som går från huvudet till svansen? Svara som KOMMENTAR så blir jag jätteglad!

Förutom den lilla dinon ovan har jag även gjort lite armband som jag tänkte passa på att visa upp:

Det ovan här är ännu ett Kumihimoband, denna gången
gjord med en rund platta. (Måste verkligen köpa en
platta, de man gör går sönder så fort)

Detta gjorde på grund av tristess, det ser väldigt glansigt
ut men är i verkligheten ganska matt. Det är den dumma
blixten som ställer till med trubbel.

Här är den kumihimodisken, den blev inte så jättebra
men resultaten blev helt okej :)

Nu ska jag spela eller något. Suttit still hela dagen så det spritter i lämmarna på mig som på ett barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar